Türk kamuoyu 5 reklamdan üçüne tepki vermiyor! – İş dünyasından son dakika haberleri
2023 verilerine göre Türkiye’de reklam yatırımı pastasının %37,7’sini oluşturan TV reklamları, geçtiğimiz yıl markaların medya satın alımlarında en çok harcama kalemlerinden biri oldu. Türkiye’de TV reklamcılığının hâlâ verimsiz olduğunu fark eden Türk girişimciler, 5 yıl önce bir stüdyo kurdular ve markaların doğrudan hedef kitlelerine hitap eden hassas reklamlar yapmasına olanak tanıyan bir teknoloji geliştirdiler. İngiliz Alladsof tarafından hayata geçirilen platform, Türkiye’nin en büyük televizyon reklam veri tabanı olup, KONDA’nın reklamcılık araştırmaları panelinde farklı demografik ve yaşam tarzlarına sahip izleyicilerin algısını analiz etmek için yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi (ML) teknolojilerini kullanıyor. ölçüm.
200 bin parametreyle reklamları inceleyin
Yerel girişimcilerin 5 yıllık bir sürede 1 milyon £ yatırımla geliştirdiği Alladsof platformu, AI ve ML kullanan 10 farklı ürünle pazarlamacıların hizmetine sunuluyor. Marka ve ajansların “Arama” paneli ile Türkiye’nin en büyük televizyon reklam veri tabanında arama yapmasına olanak sağlayan platform, “Analitikler” aracılığıyla ulusal televizyon kanallarında yayınlanan reklamların günlük, haftalık, aylık ve yıllık istatistiklerini takip etme imkanı sunuyor. ekranlar. 200 binden fazla kriterle incelenen reklamların, farklı demografik verilere ve yaşam tarzlarına sahip kişiler üzerindeki etkilerini “Tepkiler” ekranıyla incelemek mümkün; “X-Ray” adı verilen özellik, reklamı senaryo aşamasında test ederek verimliliğini ve etkisini tahmin edebiliyor. Üstelik “Karşılaştır” paneli aracılığıyla iki farklı reklamı veya markayı tüm boyutlarıyla karşılaştırabilen platform, şimdiye kadar oluşturulmuş en kapsamlı rekabet analizini hızlı bir şekilde görüntülemenize olanak tanıyor.
Alladsof’un her şeyden önce devasa bir veri tabanı olduğunu vurgulayan Alladsof’un kurucu ortağı Nuri Gülver, şöyle konuştu: “Markalar yapay zeka ve makine öğrenimi teknolojilerini kullanarak bu zengin verileri detaylı bir şekilde analiz edebiliyor. Reklamlardan hangi hedef kitlenin etkilendiği, hangi tarzda, hangi müziğin, ne kadar süreyle kullanıldığı; Rakiplerin hangi ürünleri, nasıl tanıtmayı tercih ettiği gibi detaylar Alladsof ile kolaylıkla öğrenilebiliyor. “Doğru hedef kitleye, doğru mesaj ve formatla en verimli şekilde ulaşmak isteyen reklamcılar ve reklamcılar için paha biçilmez bir kaynak sunuyoruz.” dedi.
Her 4 reklamdan 1’i “sıradan”
Alladsof ayrıca KONDA Research şirketi ile 1 milyon £ yatırımla geliştirilen teknolojiyi kullanarak reklam algılarına yönelik ortak araştırmalar gerçekleştirdi. Araştırma sonuçları, Türkiye’de izleyicilerin dört reklamdan birini normal bulduğunu ve beş reklamdan üçüne tepki vermediğini gösterdi.
Duyarsız reklamcılığın, Türkiye’deki yaygın reklam algısı ile reklam yatırımları arasındaki uyumsuzluğu öne çıkardığını vurgulayan Nuri Gülver, şöyle konuştu: “Markalar, sektörel kabuller, varsayımlar ve içgüdüsel kararlarla TV reklamlarına her yıl milyarlarca TL harcıyor. Ancak bu reklamların birçoğu alıcıdan yanıt alamamaktadır. Alışverişçi profillerini reklam algılarıyla eşleştirmek için KONDA ile ortaklık kurduk. Alladsof veritabanının teknolojisi sayesinde ev hanımlarından ofis çalışanlarına, muhafazakar seçmenlerden çocuklu ailelere kadar farklı hedef grupların hangi reklam türlerini beğendiği ve beğenmediği mikro bölümler halinde belirlendi. Örneğin ünlü bir şarkıyı içeren reklamların izleyiciyi harekete geçirdiğini, jingle içeren reklamların ise heyecanlandırdığını görebiliriz. İlgi çekici reklamların beğeni, anlaşılırlık, akılda kalıcılık ve farklılaşma açısından en yüksek puanları aldığını görüyoruz. “Araştırmanın bir diğer bulgusu da şuydu: Türkiye’de TV reklamcılığı 2,56 puanla özgünlük ve farklılaşma açısından başarısız oldu” dedi.
Sınırlı sayıda marka katılabilir
Alladsof kurucu ortağı Nuri Gülver, dünyada TV reklam sektörünün 1 trilyon dolarlık bir pazar olduğunu ancak buna rağmen TV reklam analitiği odaklı bir disiplin veya çözüm bulunmadığını belirterek, değerlendirmelerini şu ifadelerle tamamladı:
“Geliştirdiğimiz teknoloji, Türkiye’nin önde gelen reklamcıları tarafından ilgiyle takip ediliyor. Platformun daha büyük reklamverenlere sunduğu değeri net bir şekilde anlatabilmek için platforma sınırlı sayıda şirketi kabul ediyoruz. Bir sonraki TV reklam bütçesini en iyi şekilde değerlendirmek ve reklam sürecinden maksimum verim almak isteyen markalar Alladsof web sitesi üzerinden başvuru yapabilirler. Alladsof’u, reklam sektörü için elektriğin icadına benzeterek, hedef kitlelerine ve markalarının iletişim stratejilerine en uygun reklam formatlarını, sürelerini, senaryolarını ve stratejilerini bulmaları için benzersiz bilgiler sağlıyoruz. Platform, Türkiye’nin en kapsamlı reklam veri tabanı olmasının yanı sıra ajans-marka ilişkisini güçlendirecek ve başarılı reklam işbirliklerinin artmasına zemin hazırlayacak!”