Almanya’da Volkswagen krizi: Aralık ayında grev
Alman otomobil üreticisi Volkswagen, bu ayın başlarında maliyet tasarrufu ve maliyet düşürücü tedbirler kapsamında tarihinde ilk kez Almanya’daki fabrikalarını kapatacağını ve 30 yıllık istihdam koruma sözleşmesini 5 yıl peşin olarak feshedeceğini açıklamıştı. .
Şirket gerekçe olarak Avrupa’daki yüksek enerji ve işçilik maliyetlerinin rekabet gücünü düşürdüğünü ve satışları düşürdüğünü gösterdi.
2020 yılında Türkiye’deki fabrika yatırımlarından vazgeçen Volkswagen, maliyet tasarrufu ve kısıntı tedbirleri kapsamında tarihinde ilk kez Almanya’daki fabrikalarını kapatmayı değerlendirdi ve 30 yıllık istihdamın korunmasına ilişkin sözleşmeyi zamanından önce feshetti. Alman otomotiv endüstrisinde bir “deprem etkisi”.
Volkswagen ile Almanya’nın en büyük sendikası IG Metall arasında ülkedeki fabrikaların kapatılması planının da dahil olduğu toplu sözleşme görüşmeleri bugün Hannover’de başladı.
IG Metall, Volkswagen’in planlarına karşı çıkıyor ve 2030 sonrasında iş güvenliği çağrısında bulunuyor. Sendika ayrıca Volkswagen yönetimini işçileri işten çıkararak “tarihi bir hata” yapmaması konusunda uyardı.
Maaş görüşmelerinde IG Metall, Volkswagen çalışanlarının ücretlerinde %7’lik bir artış talep ediyor.
Sendika Aralık ayından bu yana grev tehdidinde bulunuyor
Volkswagen işçi temsilcileri, otomobil üreticisinin zayıf performansından üst yönetimi ve hükümetin desteği geri çekmesini suçlayarak işten çıkarmalara karşı şiddetli bir direniş göstereceklerini söylediler.
IG Metall’in Volkswagen baş müzakerecisi Thorsten Gröger, Hannover’de şunları söyledi: “İyi bir çoban, koyunlarıyla ilgilenir ve onları bir arada tutar. Volkswagen çobanı, onları bir kasırga sırasında derilerini yüzerek ve ardından çöpe atmakla tehdit eder.” dedi.
Gröger, gerekirse 1 Aralık’tan itibaren on binlerce Volkswagen çalışanının fabrika kapılarından çıkıp sokaklara çıkacağını belirterek, “Kış geliyor ve o zaman gerekirse yönetim kuruluna ağır bir darbe indireceğiz” dedi. zaman yönetimi!” dedi.
Volkswagen çalışanlarını temsil eden Volkswagen İş Konseyi Başkanı Daniela Cavallo, Volkswagen’in sendika fonlarının millileştirilmesinden yaklaşık 90 yıl önce yararlandığını belirterek şöyle konuştu: “Nazilerin o zamanlar işçi hareketinden çaldığı bu sermaye milyarlarca avroyu bulabilirdi. Onlarca yıldır ortalama faiz oranıyla para bizim paramızdır.” “Bugün Volkswagen grubunda.” dedi.
Volkswagen yönetimiyle uzlaşmaya hazır olduğunu açıklayan Cavallo, işçilere çözüm bulmanın artık şirket yönetimine kaldığını söyledi.