Yapay zeka kullanımı da atıkları önler

Dünyadaki tekstil ve moda sektöründeki tedarikçilerin kısa sürede müşterileri için koleksiyon oluşturulması ve örnekleme gibi zamanında yarıştıkları dönemde yeni teknolojiler kullanmak önemlidir.
Tekstil sektöründeki gelişmelerin bir değerlendirmesini yapan Tihcad Ergin Aydin’in başkanı, tekstil ve moda sektöründe yapay zeka teknolojilerinin kullanımının en somut kazançlarından birinin ürün geliştirme ve modelleme sürecinin hızlanması olduğunu söyledi.
Küresel Tekstil Yapay Zeka pazarının boyutlarının 2026’da 4.9 milyar dolara ulaşması bekleniyor, “Üretim planlama kalitesi kontrolü, tedarik zincirinin optimizasyonunun tasarımı birçok alanda kullanılmaktadır. Kalite kontrolünü iyileştirmek için tekstil üreticilerinin % 45’i” dedi.
Aydin, üretim tarafında yapay zeka, otomasyonun üretimi ve verimliliği, talep tahminlerinin ticari tarafı, eylemlerin yönetimi ve pazarlama amacıyla kişiselleştirilmiş pazarlama, ekledi.
Yapay zeka ile süreç çok kısa
Koleksiyonun geleneksel toplama döngüsünün tasarımdan dükkana ulaşmak için 8-12 ay bulabileceğini beyan eden Aydin:
“Yapay zeka tarafından desteklenen dijital tasarım onu önemli ölçüde kısaltabilir. Örneğin, dijital tasarım ve 3D örnekleme saatlerce zaman onay süresini azaltmıştır.
“Dijital örnekler örnek başına üretim maliyetlerini büyük ölçüde azaltır”
Aydin, tekstil ürününün geliştirilmesinde yapay zeka kullanımının ortalama yüzde 40’lık planlama sürelerini hızlandırdığını ve koleksiyonların piyasadaki çıktı oranını artırdığını vurguladı.
Dijital örneklerin örnek başına üretim maliyetlerini önemli ölçüde azalttığını söylemek için, “Analiz, dijital örneklemin kullanımı ve geliştirme maliyetleri yüzde 60’a kadar tasarruf sağlanabilir. Dünya çapında dünya moda ayakkabıları her yıl yaklaşık 14 milyar çift ayakkabı üretir, her model için her 13 şampiyonun her modeli yapılır. Mümkün,” dedi.
3D teknolojisi, malzeme kaybı ile önlenir
Aydin, hazır giyim sektöründe üretilen milyonlarca ürünün her yıl çöpe gittiğini ve şunları söyledi:
“Tabloya baktığımızda, bu atıkların dörtte biri sadece 1-2 kez ve raf görüntülenen örnekleme ürünlerinden oluşur. Bu şaşırtıcı veriler, fiziksel örneğe yönelik tasarım sürecinin kaynak israfına ne kadar büyük olduğunu gösterir. Prototiplerle karar verebilir.
Örneğin, dijital platformlarda tasarlanmış bir giysi, kumaşın düşüşünden dikiş ayrıntılarına gerçekçi bir 3D görünüm ile sunulabilir ve birçok marka üretime geçmeden önce tek bir fiziksel örnek sunar. Bu yaklaşım, hem malzemelerin yıkanmasını azaltır hem de fotoğraf için numunelerin gönderilmesi ve fotoğraf için üreme gibi süreçleri ortadan kaldırarak zaman ve para tasarrufu sağlar. Buna ek olarak, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Moda İttifakı verilerine göre, dijital giyim prototipinin üretimi, fiziksel bir prototipten % 97 daha az karbon emisyonu ile yapılmaktadır. “
“Seyahat, adil, dağıtım gibi maliyetler önemli ölçüde azalıyor”
Yeni dijital showroom koleksiyonlarının dijital showroom kavramını tercih etmek için fiziksel showroomlara gitmek yerine, geleneksel olarak toptancıların ve teknolojik alıcıların gelişmesiyle ergin Aydin, “coğrafi engeller kayboluyor. Bir marka, İstanbul koleksiyonunu aynı zamanda gösterebilir.
“Yapay zekanın tasarımcılar için tasarım tehdidi veya avantajı üzerindeki etkileri mi?” “Tamamen yaratıcı süreç yerini alamaz, ancak tasarımcılar için güçlü destek sağlayacaktır. Büyük veri setleri yeni modeller, renk veya şekil kombinasyonları insanın kültürel ve sanatsal yönleri hakkında tekrar sunabilir.