“Müfredatımızı yüzde 35 hafiflettik”
Kırşehir Cacabey Meydanı’nda düzenlenen 37. Ahilik Haftası kapanış töreninde konuşan Yusuf Tekin, Bakanlık olarak yapılan çalışmaları paylaşmak istediğini söyledi.
Tekin, aldıkları ilhamla Türk yüzyılını inşa etme davasının en önemli alanlarından biri olan eğitim alanında geleceği inşa edecek ve geçmişin kültürünü gelecek nesillere aktaracak bir eğitim süreci içinde olduklarını belirtti. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın hedef olarak belirttiği bir şeyi tarihlerinden çıkarmak.
Görevlerini bu şekilde belirleyen Tekin, yeni Cumhuriyet yüzyılını Türk yüzyılına dönüştürecek neslin, Ahilik gibi kurumsallaşmış kültürel birikimlerden öğreneceği çok şey olduğunun altını çizerek, şunları söyledi: “Her şeyden önce çocuklarımızı istiyoruz. Ve gençlerimizin Ahilik teşkilatı ve bu teşkilatın kurucusu Ahi Evran hakkında tam ve doğru bilgiye sahip olması için.” “Bu nedenle okullarımızda Ahiliği öğretmek ve yaşatmak istiyoruz. Mevcut ticaret anlayışımızı hukuka, adalete, adalete dayalı geleneğimizin ahlakıyla şekillendirmek için eğitimimizi Ahilik ilkeleriyle güçlendirmek istiyoruz. rahmet ve lütuf.” dedi.
Bu eğitim-öğretim yılı başında yavaş yavaş Türk Asrı eğitim modelini hayata geçirdiklerini hatırlatan Bakan Tekin, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Ahiliğin özünü oluşturan dayanışma, yardımlaşma, dürüstlük, merhamet, adalet ve hakların güvencesi gibi milli değerlerimizi hayata geçirmeye başladığımız Türk yüzyılının eğitim modeli, aynı zamanda Ahiliğin özünü de oluşturmaktadır. Türk Yüzyılı Model Müfredat eğitim modeli “Kökten Geleceğe” sloganıyla başlattığımız bu dönüşüm süreci, özüyle barışık bir nesil inşa etmek açısından şanlıdır.” Değerleriyle geleceğe uzanıyor. tarihimizin. Bunların yanında mesleki ve teknik eğitimde Türkiye’nin gelecek vizyonunu şekillendirmek, mesleki ve teknik eğitimde büyük atılımlar yapmayı, özellikle tüccar, sanayici ve tüccar dostlarımızın aranan veya nitelikli personel ihtiyacını karşılamayı amaçlayan bir politikadır. . Belgeyi Sayın Cumhurbaşkanımızın imzasıyla 10 Ağustos’tan itibaren yürürlüğe koyuyoruz.
Bu politika belgesinde öne çıkan konulardan biri de Ahilik ekseninde yetişmiş, milli ve manevi değerleri güçlü, fütüvvet konusunda yetkin mezunların girişimcilik hayatında aktif rol almalarıdır. Bu bağlamda öğrencilerimizin Ahilik kültürüne dayalı bir anlayışı benimsemeleri, karakter gelişimlerine katkıda bulunmaları ve Ahilik kültürü kazanmaları için bu yıl orta mesleki ve teknik eğitim kurumlarımızın müfredatına Ahi Kültürü, Girişimcilik ve Ahlak Fütüvvet dersini dahil ettik. fütüvvet çerçevesinde girişimci bir ruh. Ayrıca kültür ve girişimcilik üzerine 135.000 adet eğitim materyali bastık. “Anadolu liselerimizle de paylaştık.”
Tekin, bu anlamda Teknik ve Mesleki Eğitim Politikası Belgesinde öne çıkan bir yazıyı paylaşmak istediğini ifade ederek, şöyle konuştu: “Orada da aynı ifade var, ah kültüre, öğrencilerin milli ve manevi hassasiyetlerine dayalı. Değerler artırılacak, fütüvvet konusunda yetkin mezunların çalışma hayatında olmalarını sağlamak amacıyla ülke genelinde eğitim verilecek.” “Ahilik hareketi kurulacak. Bu kapsamda hazırlanan düzen ve girişimciliğe yönelik Ahilik eğitim kursu 305 yönetici ve öğretmenin katılımıyla gerçekleştirildi.” dedi.
Bakan Tekin ayrıca 56 bin öğretmenin tamamına Ahilik ve girişimcilik konusunda eğitim semineri düzenlediklerini belirtti.
“Atölye Kafe veya Meslek Yüksekokulu diye bir proje geliştirdik”
Hedeflerinin toplum tarafından kabul edilen bir kalite ve güvence sistemi olarak Ahilik geleneğinin ve Ahilik düzeninin önemini öğretmenlere ve öğrencilere anlatmak, onlara modern iş becerileri kazandırmak olduğunu vurgulayan Tekin, şöyle konuştu:
“Projelerimiz kapsamında ayrıca illerde Ahilik hareketine öncülük etmeye karar verdiğimiz öğretmen ve öğrencilere yönelik yıl boyunca gerçekleştirilebilecek, Ahilik ve girişimcilik konusunda çeşitli çıktılardan oluşan etkinlikler de planlıyoruz. Bir projemiz daha var Atölye Kafe ya da Meslek Yüksekokulu diye bir proje geliştirdik. “Liselerimizde üretilen ürünleri satmalarını sağlayacağız. Bu nedenle markanın meslek yüksekokulu adı altında tescil edilmesini de talep ettik. Mesleki ve teknik eğitimi teşvik etmek ve mesleki eğitimi yönlendirmek amacıyla projeyi hayata geçirdik”.
Türk asrının eğitim modeline yönelik ideolojik ve önyargılı eleştirilerle de karşılaştıklarını belirten Tekin, şöyle konuştu: “İdeolojik diyorum çünkü az önce bahsettiğim konulara ve eğitim sistemimizdeki varlığına yönelik ideolojik eleştiriler var. Önyargılar diyorum çünkü istiyoruz. Çocuklarımız meslek sahibi olsun.” “Size çocuk işçiliği teşvik ettiğimizden şikayet eden siyasetçiler var. Tüm bunları yaparken geleneklerimizi içselleştiren ve önemseyen milletimizin desteğinin olduğuna ve bu eleştirileri dikkate almadan çalışmalarımızı sürdüreceğimize inanıyorum. düşünce .” dedi.
Öğretmen ve öğrencilerin üzerindeki yükü hafifletmek amacıyla eğitim ve öğretim sistemlerini dünya standartlarına uygun hale getirmek için müfredatları yüzde 35 oranında hafiflettiklerini kaydeden Tekin, şöyle konuştu: “Devlet okullarımızda öğretmen arkadaşlarımızın ders almasını gerektirecek bir durum yok. Size test kitapları almak için. Kitaplarımız, öğretmenlerimiz size yeter. Bu da yetmezse EBA “Gelin, EBA’da istediğiniz tüm testler ve materyaller var. İlave kitaplara para ödemenize gerek yok” dedi.